Ham EzyDog Quick Fit

Pentru că sunt atât de încântată de zgarda și de lesa mea de la EzyDog, despre care am vorbit aici, în ultima lună am testat un ham de la același producător, oferit cu drag pentru testare de prietenii mei de la Cattitude.

Ham Ezy6 cu Logo a

Eram curioasă dacă îmi va plăcea să merg în el, pentru că nu am folosit niciodată un ham. Oamenii mei m-au învățat de la început cu lesă, pentru ca să îmi fie mai ușor să mă obișnuiesc cu lesa de concurs. Din fericire, și hamul EzyDog este la fel de ușor ca lesa și nu m-a incomodat la mers. Se pune foarte ușor, prin introducerea capului în fanta principală și se închide rapid cu un simplu click al carabinei solide, care se află de partea dreaptă a corpului. Hamul este construit în felul următor:

  1. O bandă transversală situată la nivelul pieptului, care trece prin fața lăbuțelor – aici se află mecanismul de ajustare, constând într-un sistem de tip scai foarte rezistent, acoperit de un manșon de neopren care glisează, atât pentru protecție, cât și pentru a nu fi incomod. Ajustarea se face o singură dată, atunci când îmbrăcați prima dată hamul (cu excepția câinilor în creștere, unde probabil va trebui ajustat mai des).
  2. O bandă transversală, situată pe spate, la baza gâtului, care este căptușită la interior cu același neopren moale cu care este căptușită și zgarda, ceea ce mi-a dat o senzație familiară atunci când l-am îmbrăcat.
  3. La punctele de unire ale celor două benzi transversale se află în dreapta partea fixă a carabinei, iar în stânga partea carabinei atașată de al doilea element ajustabil al hamului, o bandă din același material. Când carabina este închisă, se formează a treia bandă transversală de la nivelul toracelui, care trece prin spatele lăbuțelor din față, pe sub axile. Carabina este din același aliaj solid de carbon ca și cea de la zgardă.                                         Ham Ezy9 lg
  4. Între cele două benzi transversale (peste piept și peste spate – care formează fanta prin care scot capul) se mai află două benzi întăritoare, care se continuă dincolo de banda de pe spate într-un fel de mâner. De aceasta este atașat un inel din oțel inoxidabil de care se prinde lesa. Inelul se mișcă liber pe lungimea acelui mâner, dar acesta nu este deloc un inconvenient, dimpotrivă, oferă o libertate ceva mai mare de mișcare. În cazul câinilor mari această extensie (sau „mâner”) este un element care poate fi prins în mână pentru un control mai bun al câinelui. La mine nu e cazul, pentru că ar trebui ca oamenii să se așeze în genunchi ca să mă țină astfel de ham. Mai bine mă iau direct în brațe. Control maxim. 🙂             Ham Ezy8 lg
  5. Deoarece hamul este foarte ușor și poate înlocui cu succes zgarda, producătorii au prevăzut hamul cu un inel de plastic, situat în partea stângă, de care se poate atașa medalionul cu datele de contact.                   Ham Ezy10 lg
  6. La fel ca zgarda și lesa, și hamul are cusături reflectorizante pe toate cele trei benzi transversale, care contribuie la vizibilitatea pe timp e noapte.

Ceea ce e minunat la acest ham este că e foarte ușor de îmbrăcat. Nu e ca la alte hamuri, unde trebuie băgată întâi o lăbuță, apoi celaltă, eventual mai trebuie ajustat și apoi închis. Acesta pur și simplu se îmbracă peste cap, se trece banda liberă pe sub torace și se închide cu un simplu click al carabinei în partea dreaptă. Atât de simplu.

Hamul e ideal pentru plimbări de orice fel, atât prin oraș, cât și prin natură, deoarece e foarte ușor (doar 57 g) și nu incomodează deloc. Este de asemenea impermeabil, deci nu va sta ud pe cățel în cazul în care vă prinde ploaia, fiind și ușor de curățat ulterior.

Materialul este de foarte bună calitate, durabil, și este confortabil, fiind o țesătură „soft”, dar rezistentă – același nylon patentat despre care vă povesteam în cazul lesei și al zgărzii – de aceea este hamul atât de ușor.

Eu am avut hamul roșu, însă sunt disponibile mai multe culori și modele. De asemenea mărimile disponibile sunt de la XS la XL. La alegerea mărimii hamului cea mai importantă este circumferința toracelui, dar cel mai bine este să vă lăsați consiliați de cei de la Cattitude, care vor alege și mărimea potrivită pentru voi și vă vor ajuta și cu ajustarea inițială.

Țin să menționez că acest produs este potrivit și pentru teckeli. 🙂 Pentru mine este important să spun asta, pentru că în general teckelii au nevoie de produse special adaptate pentru conformația lor (corp lung, torace cu un diametru foarte mare, înălțime mică) și rareori li se potrivesc produse „obișnuite”.

De obicei am purtat hamul cu lesa de la EzyDog, despre care v-am tot povestit, iar uneori, pentru că această lesă e albastră, l-am asortat cu o lesă roșie de la RedDingo, despre care o să vă povestesc în curând.

Și ca să vă demonstrez cât de mult îmi place, vă mai răpesc un minut cu videoclipul de mai jos 🙂

 

Notă de final: Acest review nu este unul „plătit”. Părerile exprimate mai sus nu au fost influențate de nicio terță persoană și reflectă întru totul experiența reală pe care am avut-o cu acest produs. Am primit hamul spre testare de la magazinul (online și fizic în București) Cattitude, magazin specializat în desfacerea de produse de calitate pentru câini și pisici. După testare urma să returnăm hamul la magazin. Am decis să îl returnăm și să nu îl cumpărăm, din simplul motiv că magazinul mai comercializează și alte tipuri de hamuri de o calitate la fel de ridicată, pe care vrem să le testăm, pentru a putea alege cea mai potrivită variantă pentru Undine.

 

 

