Un nou an

img_4194-2

Să știți că între timp, adică de la ultima postare și până azi, anul 2015, cel în care m-am mutat din Germania în România (și în care am văzut eu pentru prima dată lumina zilei), s-a încheiat – și a început anul 2016. Oamenii mei mi-au explicat cum e cu lunile și anii, ce se întâmplă și de ce sărbătoresc oamenii. Mi-au explicat de asemenea că de revelion, pentru că așa se numește noaptea în care se schimbă anul, oamenii fac foarte multă gălăgie, aprind artificii care luminează și bubuie tare – dar mi-au explicat că nu trebuie să-mi fie frică, pentru că nu mi se întâmplă nimic. Eu habar nu aveam dacă o să-mi fie frică sau nu, pentru că niciodată nu am văzut sau auzit artificii. Pentru mine a fost o zi ca oricare alta, singura diferență a fost că de data asta a avut și Dundi voie în pat (știți că Dundi este fratele meu mai mare, orb), pentru că lui i-a fost tare frică de zgomote. Tremura ca varga, a trebuit să fie ținut în brațe până când s-a terminat gălăgia și încă o vreme după. Așa că am petrecut revelionul claie grămadă, oameni, pisici și căței în pat, așteptând să se facă liniște să ne putem culca. Nici eu nu am fost speriată, nici pisica. Însă trebuie să vă spun că dacă aveți animăluțe să aveți grijă de ele în astfel de situații. Dacă se poate să evitați să ieșiți afară când e zgomot mare, să nu cumva să se sperie, să fugă și să se piardă, și nu ar fi rău nici să stați cu ele, să nu le lăsați singure când e așa de mult zgomot, pentru că unor animăluțe le e tare frică – se pare că eu sunt mai curajoasă din fire, dar probabil sunt o  excepție.

Am mai aflat că de revelion oamenii mănâncă mai mult și mai bine decât de obicei. Nici asta nu prea am înțeles-o. Dacă ar fi după mine eu aș mânca delicatese în fiecare zi. Orice zi în care nu mănânci ceva bun e o zi pierdută. Asta e filozofia câinilor, și cred că și oamenilor le-ar prinde bine să o adopte. Deși la noi, la căței, e mai simplu cu mâncatul. Noi nu avem chiar atât de multe variante ca oamenii, și nici nu stăm să ne punem problema că mâncarea gustoasă nu e sănătoasă, și invers. Am observat că oamenii stau mult să se gândească ce mănâncă. Mai puțin de revelion, când își permit să mănânce orice. Din punctul ăsta de vedere am simțit și eu că a fost revelion, pentru că am primit mai multe gustărele decât de obicei. Ce păcat că revelionul e numai o dată pe an!

Un alt lucru care îmi place la revelion este că ziua următoare este liberă. Oamenii nu fac treabă, nu se grăbesc nicăieri, se relaxează și de odihnesc. Atunci pot să fiu cel mai aproape de ei. Pentru că nu dorm cu ei în pat (Încă! Dar se va întâmpla și asta în curând, am eu un plan!), astfel de zile de odihnă sunt preferatele mele. Celmai mult îmi place să dorm în brațe la Albert. La Ancuța nu prea am cum, că ea nu are răbdare să stea mult timp locului, tot mereu își găsește ceva de făcut. Dar Albert e moale și cald și stă cu mine în pat cu orele, până mă satur. 🙂 Asta numesc eu început bun de an. Astfel de momente liniștite, aproape de oamenii mei. Să avem cu toții un an bun, plin de iubire și voie bună!

/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/

English translation coming soon. Thank you for your patience!

/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/

Deutsche Übersetzung folgt bald. Vielen Dank für die Geduld!

PS: Iar dacă nu am în brațele cui să dorm, tot îmi încropesc singurică un pătuț și o perniță 🙂

