Țarc! versus Casă puppy-proof

26-nov

Aoleu, nu prea îmi place să aud cuvântul ăsta. Țarc! De obicei înseamnă că am făcut o prostie, sau că trebuie să stau acolo, tocmai ca să nu fac vreuna.E ca și cum mereu aș face prostii… 😦 Ceea ce, fie vorba între noi, e cam adevărat. Bine, să nu vă imaginați că fac prostii mari. Până acum am ros cablul de sub scaunul de la mașină, de a început să piuie senzorul de la centura de siguranță și nimeni nu știa inițial de ce, apoi era cât pe ce să-i las pe ai mei acasă fără net, am ros vreo două cabluri de telefon, unul de tabletă… Cam ăsta ar fi inventarul de cabluri. În afară de asta, aspir cam tot ce găsesc pe jos, indiferent dacă e de mâncare sau nu, așa că ai mei trebuie să stea tot timpul cu ochii pe mine, ca să nu îmi fac singură rău. Ei credeau că au o casă puppy proof, dar s-au înșelat rău.

Înainte să trecem mai departe, hai să vă explic ce înseamnă o casă puppy proof. Asta înseamnă că în casă nu este absolut nimic care ar putea să îi facă rău cățelușului, fie dacă le înghite, fie dacă și le trage în cap. Ideal este ca toate obiectele periculoase să se afle în afara razei lui de acțiune – ceea ce înseamnă fie să fie mai sus decât poate el ajunge (și să nu-i subestimați abilitatea de a ajunge în locuri în care nici nu vă imaginați!), fie să fie închise în siguranță în sertare/dulapuri.

Astfel de obiecte periculoase care trebuie securizate sunt:

  • cabluri electrice, cabluri ale aparaturii din casă, cabluri de inernet;
  • șnururi de perdele sau care atârnă de la alte obiecte, oricare ar fi ele;
  • obiecte mici – jucării, agrafe de birou, cuie (chiar dacă sunt bătute în perete, sunt șanse să le ronțăie până le scoate), baterii, monede, creioane, agrafe, dopuri;
  • jucării de pluș, perne, alte obiecte umplute – le poate ronțăi până le rupe și e posibil să le înghită umplutura;
  • plante de apartament – unele pot fi toxice pentru căței. Este mai bine să vă informați și să renunțați la astfel de plante;
  • mâncare – nu orice mâncăm noi este bun și pentru cățel. Cel mai bine e să nu aibă acces la niciun fel de mâncare, nici măcar la a lui;
  • obiecte textile – de asemenea le poate ronțăi și le poate înghiți; cantități mai mari îi pot provoca ocluzii intestinale;
  • aromatizante – uleiuri esențiale, bețișoare parfumate, etc. – nu vă bazați pe ideea că și dacă ajunge la ele, nu poate desface ambalajul pentru a ajunge la conținut – cățeii sunt foarte inventivi și perseverenți. Dacă vrea să ajungă, va ajunge.
  • sprayuri, recipiente cu cosmetice, creme, săpunuri – exact ca mai sus;
  • medicamente, picături (de ex. de ochi) – de asemenea poate rupe ambalajul și ingera conținutul;
  • gunoiul, produsele de curățenie a casei, detergenți, etc.
  • închideți capacul de la WC dacă aveți un câine mai mare și de obicei însetat;
  • ornamente – poate anul ăsta renunțați la bradul de Crăciun, sau îl puneți undeva mai sus, unde cățelul nu poate ajunge.
  • Pantofi, umbrele, alte obiecte de încălțăminte/îmbrăcăminte – cel mai bine e să le puneți în dulapuri pe care nu le poate deschide;
  • orice alte obiecte la care țineți 🙂

Încercați să vedeți lumea prin ochii cățelului vostru. Așezați-vă la nivelul privirii lui și explorați casa. Așa sigur veți descoperi multe lucruri pe care nu le-ați fi văzut de sus. Și cu siguranță sunt mai multe lucruri interesante decât am enumerat eu mai sus. Eu de exemplu am descoprit că țevile de încălzire au un manșon din ceva material izolator, și nu m-am lăsat până când nu am scos tot ce se putea scoate din perete din jurul țevilor și am ros (parțial și înghițit). Ca să nu mai zic că am săpat și în perete (și am mâncat niște var, evident), și am ros piciorul unei mese de lemn. Și, ca să termin ideea, nu este suficient să faceți o dată casa puppy-proof. Asta e o treabă continuă, mereu trebuie să verificați să nu uitați lucruri în zone unde cățelul poate ajunge sau să nu scăpați lucruri periculoase pe jos. Combinația fatală e când aveți și o pisică – în acest caz trebuie să fie ordine exemplară peste tot, altfel pisica dă jos obiecte de pe mobilă, iar cățelul, haț, le înghite. Dar priviți partea bună a lucrurilor: dacă vă țineți de treabă, măcar veți avea o casă exemplar de curată, și încet-încet veți adopta și curentul minimalist, că tot e la modă acum.

Fără glumă, englezul zice: Better safe than sorry. Cam așa e și cu cățeii și cu securizarea casei. Cel mai bine este să luați și o cușcă de interior sau un țarc, și să lăsați cățelul acolo când plecați de acasă, pentru că ce e sigur, e sigur (plus că e util și pentru a-l învăța să nu mai facă în casă, și e și spațiul lui „safe”. Uneori și spațiu de pedeapsă, că nu cred că nu există vreun „părinte de cățel” exasperat care să nu-și pună cățelul în țarc după vreo 20 de prostii făcute de acesta deja înainte de prânz).

Și, ca să revenim la povestea noastră, la o lună și ceva de când am ajuns în noua mea căsuță, am ajuns să am și eu țarc. Asta după ce oamenii mei și-au dat seama că, deși își dăduseră silința și crezuseră că s-au gândit la toate, casa nu era nici pe departe atât de puppy-proof pe cât credeau ei. Și săracii erau non stop după mine prin casă, să nu fac vreo prostie sau să nu pățesc ceva. Știți cum e vorba: „Tăcerea e de aur, mai puțin dacă ai un teckel. Atunci e foarte, foarte suspectă.”

S-au documetat ei ce s-au documentat și au hotărât să nu îmi ia cușcă, ci țarc, să am mai mult spațiu. Așa că mi-au luat acest model:

http://www.zooplus.ro/shop/caini/custi_usite_caini/tarcuri_catelusi/244817

Nu știam exact ce să cred, dar m-am obișnuit până la urmă cu el, ce să fac. Nu prea îmi convenea și plângeam când stăteam mai mult de 5 minute acolo, și nu era nimeni în cameră. Dar am înțeles rapid că nu aveam de ales, ceea ce însă nu mă împiedica să mă alint și să cer atenție. Dar îmi plăcea totuși pentru că era spațiul meu și nu puteau intra acolo nici pisica, nici fratele meu mai mare să îmi guste din bolul cu mâncare – chiar dacă uneori mi-era clar că eram închisă acolo drept pedeapsă sau pentru că îmi exasperasem oamenii și le scosesem păr alb. Așa că nu mai e cazul să vă explic de ce am sentimente amestecate când aud cuvântul „țarc”, nu-i așa?

/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/

English translation coming soon. Thank you for your patience!

/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/*/

Deutsche Übersetzung folgt bald. Vielen Dank für die Geduld!

